Dimitrovamariana's Blog

ОГЪН И ЛЕД

Знаци

Posted by Mari-ana на ноември 16, 2008

Събуждам се сутринта, неделно, към 8.30, и започвам да правя традиционната за неделя закуска (пържени филийки😀 ). Големият ми син идва, привлечен от аромата им, и ми съобщава през смях, че сутринта е имало още едно земетресение, ама слабо. Питам, без да се замислям “кога”, а той казва – в 7.00. Разсмях се – усетила го бях, и се събудих даже, но си помислих, че повлияна от снощното, съм го сънувала, сутрешното. А то се оказа истинско. И потекоха едни мисли…

В първия момент, когато чух тътена и усетих люлеенето вчера, си помислих, че е взрив. Преди години имаше бомба, 4 етажа по-долу от нас (ама малка, щото не пострада никой). А само преди месеци взрива в Челопечене. Та не се притесних, а просто ми беше любопитно.

Но, странното е, че не се притесних и когато разбрах, че наистина е земетресение. Ей така, останах си съвсем спокойна, приготвяйки спешните за вземане неща, децата и себе си – да сме готови за евентуален втори трус. Той не се случи и всички си легнахме спокойни.

Но след като чух, че все пак е имало втори и ние сме спали, пак не се притесних. Става все по-странно. Преживяла съм две земетресения, знам какво е, въпреки че съм била на ниско. Но сега съм на 12 етаж, и ме е страх от високото, и имам доста богато въображение. Е, вече се притесних, че не се притеснявам. Трябваше да помисля…

Дали пък интуицията ми (добре развита) не ми е нашепвала, че няма нищо страшно? Тц. Разума казва, че за тая работа интуицията не е добър съветник – по-добре да се послуша инстинкта за самосъхранение.

Добре, ако не моя, то поне на кучетата от блока, къде са били инстинктите, та не ни предупредиха? Не се смейте – кучетата в 17 етажния ни блок, съставляват около 50% от живеещите в него. А да не говорим за това на съседката – лае, когато си иска и по всеки. Ама снощи – не – мълчи. Може би, защото наистина е нямало причини за тревоги, или кучето няма добре развити инстинкти, или земетресението си е било слабичко?! То си е било такова – вертикално, 4 степен – е, с епицентър на 3-4 км от нас, ама от онези земетресения, дето май са само за предупреждение.

Предупреждение!

И тогава чух гласа на баба ми, в главата си – думите просто се появиха, за да направят извод от размислите ми:

“ Това е знак, чедо. Знак, от бога, съдбата или природата (кой в каквото си верва). Да ги слушате! Щото престанахте да го правите.”

Мъдри са старите хора. И дори и от гроба, идват да ни напътстват, и да ни помагат!

8 Отговора to “Знаци”

  1. vilford said

    Просто няма какво да кажа след думите на баба ти! Тя явно е била от хората, които не само имат какво да кажат, но и умеят да го кажат така, че да запомниш думите им.

    „… Да ги слушате! Щото престанахте да го правите…“

  2. вили said

    Да, май не чуваме гласа на природата вече. Навсякъде само бетон,кабели, нет… Кучета, котки и друга твар и те като нас се отдалечиха от природните си инстикти и затова май вече и те не могат да ни предупреждават 😦

  3. deni4ero said

    Мари, радвам се, че сте добре, както и Шувилилвили и останалите, които сте в СОфия, но баба ти е била невероятно права – последни времена са!

  4. Mari-ana said

    Баба ми беше невероятна жена и се гордея, че съм кръстена на нея! Много мъдри думи ми остави тя и се надявам скоро да ги опиша по-подробно.
    Вярвам, че ако се вслушаме и вгледаме по-добре в заобикалящия ни свят, ще имаме шанса да направим по-добър и живота си.

  5. laz_cska said

    Имала си мъдра баба…
    Относно новото ти начинание,ти пожелавам попътен вятър и…един приятелски съвет….постарай се с по-малко думи да описваш това което ще ни казваш…
    Сори…и да си напишеш домашното – ЧЕТИРИ ПИКИ

  6. Mari-ana said

    Благодаря Laz_cska! За хубавите думи и…градивната критика.😉
    Наминавай по-често. Знам колко е полезна именно тази критика – от опит, разбира се.😆
    А колкото до домашното… Това помниш, а други неща, много услужливо забравяш.😉 Мога да ти ги припомня. А мога и да не го правя, ако започнеш да демонстрираш „слонска“ памет.🙂

  7. kalistrofalax said

    Искам да си повече огън и по-малко лед.СМЕХЪТ ТИ ОТИВА.Всичко друго е променливо,четирите пики също!

    Ето ти нещо от мен..

    50 годишнина..масата подредена тържествено,рожденничката на единия край на масата,любимия на другия..
    Идва момента на тоста.Съпругът става и вдига чашата..“Аз не пия за твоите 50 години,когато си студена като таратор..не пия за твоите 40,когато беше силна ,като гръцки коняк..не пия и за твоите 30,когато беше буйна ,като френско шампанско.Пия за твоите 20,когато те взех и беше сочна ,като праскова!
    Рожденничката се усмихва мило и вдига чашата…“Аз не пия за моите 20,когато ме взе и бях сочна ,като праскова,но ти ме взе нагризана..не пия и за моите 30,когато бях буйна ,като пенливо вино,но ти обираше само пяната..не пия и за моите 40,когато бях силна,като коняк,та трябваше да го пиете двама.Пия,за моите 50,когато съм студена,като таратор,който ти би вкусил с огромно удоволствие,ако имаше с какво..НО..Има добри пиячи,за които таратора е най-доброто мезе!
    Да пием за добрите пиячи!

  8. Mari-ana said

    Благодаря ти мила! Старая се огънят да е повече, но понякога е нужен и лед, за да не изгориш.😆
    Запознай ме с някой добър пияч.😉

Вашият коментар

 
