Dimitrovamariana's Blog

ОГЪН И ЛЕД

Имаме сделка

Posted by Mari-ana в юли 6, 2009

От събота съм горд собственик на 50% от седем пъдпъдъка – един мъжки и 6 женски. Всичко започна преди 5 месеца с една публикация на Графа – „Пъдпъдъци-продължение“. Ентусиазирах се и предложих на сестра ми и зет ми да ги купим заедно – те ще ги гледат, аз ще спонсорирам, яйцата ще делим както се полага. Тогава не стана работата. Но онзи ден нещо ги е вдъхновило и се обадиха да попитат още ли ги искам. Искам ги, разбира се. И ето как се появиха пъдпъдъците в двора на родния ми дом.
Според Рали съм губеща в сделката, защото ще се лиша от птичите трели. Права е, но ще си ги запиша на клип и ще си ги гледам и слушам. Снощи обаче, не поискаха да ни попея. Мъжкият се опита да започне, но бързо се отказа. И не съм изненадана. Бяхме се събрали в повече от пълен състав и милите не посмяха да се обадят. Сестра ми каза, че предната вечер мъжкият е запял пръв, а след него и останалите. Бил е страхотен концерта. Надявам се другия път да ги чуя. За сега ги имам само на снимка. Вижте ги и вие, защото пак ще разказвам за тях.

Снимки: Димитър Димитров

Пъдпъдъци

Първо ще хапна, после ще ти позирам.

1, 2, 3... 7 пъдпъдъка

Хайде снимай, че да продължа с вечерята.

Погледни в очите ми

Погледни в очите ми.

Какво има там

Какво има там?

19 коментара to “Имаме сделка”

  1. Честито! 😀

  2. Жени said

    Много са сладки 🙂
    Дано скоро и ти чуеш песните им 😉

  3. Mari-ana said

    Благодаря, Графе! 😀
    Жени, другия път отивам екипирана да ги запиша на клип. И вие ще ги чуете. 😉 Дано са в настроение за концерт. 😀

  4. vilford said

    Да са ти честити 3,5-те пъдпъдъка! Да ги галиш по гушките и да им даваш зрънца!

  5. Mari-ana said

    Благодаря, Вили! Направих го снощи. Затова едното е снимано навън – гушках го, разходи се. Сладки са – малки пиленца. 😀

  6. astilar said

    Завиждам, завиждам! Аз също не съм се отказала, но не съм преодоляла препядствието – клетка. Точно с дърводелските инструменти не съм много умела. 🙂

  7. Mari-ana said

    Рали, сестра ми каза, че продават и готови. Е, били от шперплат, а не дървени, но пък са много евтини. Тази зет ми я е направил от дърво.
    Само трябва да ги пазиш от Кремена. 😉 Ще вземе да си играе с тях като с играчки. Племенниците ми трябваше почти насила да ги спрем, да не ги вадят постоянно и да ги разнасят нагоре-надолу. 😀 И разбира се, още с пристигането им в къщи някак си, без да искат, представяш ли си, ги пуснали всичките на свобода. Бая са се забавлявали да ги събират. 😀

  8. вили said

    Ехеееее! Историята с пъдпъдъците има продължение! Браво, Мари! И ще ни разказваш какво се случва с тях, нали!

  9. Mari-ana said

    Ще разказвам, Вили. И снимки ще показвам, и надявам се и клип.

  10. Гери said

    еей, честито, Мари! Големи са сладури! 😀
    Имат ли си именца вече или … само мъжкия? 😉
    Тия мъжжже – все са с предимство! 😀

    Ще чакаме продължение и още снимки! :***)

  11. Mari-ana said

    Мерси, Гери! Каня се да кръстя само мъжкия, женските под номера. 😉 Освен, ако децата не им дадат имена. Дребно пъдпъдъче, ама се е уредило с 6 мацки в клетката. Доста мъже биха му завидели. 😀
    Ще има продължение, със сигурност. 🙂 Онзи ден сестра ми изпратила завито като подарък първото яйце. 😀

  12. Роси said

    Честито! Много радост да ви носят!

    Както виждам вашите пъдпъдъци си имат просторна клетка с добра хранилка и отлична паничка за вода! Пък и децата им се радват. Май и не само децата…щом сте ги пуснали да се разхождат в къщата…

    Водата е добре поне два пъти да се сменя с чиста – те много я замърсяват. За храна, освен готовата смеска за пъдпъдъци, слагам разни остатъци от зеленчуци – огризки от ябълки, круши, трохички, бера им трева от парка пред нас, режа я и я добавям. Особено обичат марули, семена от просо, чушки, домати, обелки от тиквички, семена от лен, сусам, каквито имам под ръка. Гледам да добавям нещо зелено – бурени т.е. билки – живовляк, овчарска торбичка, бял равнец, щир, коприва, остатъци от изсушени билки, нарязани на дребно. Това се отразява благоприятно на носливостта им. Обезателно добавяйте изсушени и счукани черупки от яйца – техните яйчица обикновено давам, а ака не стига добавям чрупки от кокоши яйца (предварително сварени около 30 мин – за да ги предпазя от болести), натрошени, счукани или смлени.

    Доре би било да добавите още един мъжки пъдпъдък, да са са оплодени всичките ви яйца. Препоръчват на 3-4 женски по един мъжкар. Аз така и направих миналата година – на 4 женски по един мъжкар, защото исках всичките ми яйца да са оплодени и пълноценни. Наверно съм максималист. Просто можех да си позволя и не се поколебах.

    Моите мъжкари са големи певци! Женските ми остаряха и се проскубаха. Почнаха полека да си отиват от старост, но останалите все още носят и аз имам яйца за ядене. Мъжките са много здрави,пъргави и с голямо самочувствие – чувстват се важни и винаги сигнализират като влезе чужд човек в кухнята или коридора.

    Моята клетка е тежка и голяма – неудобна за транспортиране, поради което се налага все някой да остава у дома заради пъдпъдъците – да ги гледа.

    Още веднъж: приятни моменти с миличките пиленца!
    Роси от блога на Графа

  13. deni4ero said

    добре, де, аз що пак изпуснах купона?
    Айде, хаирлия да са ти чудните животинки, много радост да ви носят 🙂

  14. Mari-ana said

    Благодаря,Роси! С клетката, храната и другите грижи се занимава сестра ми, но точно ще и предам твоите съвети и напътствия. 🙂 Пеят редовно според разказите и, но аз все още не съм ги чула. Надявам се скоро вече да ги чуя и запиша на клип.
    П.П.Веднага се сетих коя си Роси. 😉
    Дени, не си го изпуснала. Той сега започва. Благодаря ти за пожеланията! 🙂

  15. Роси said

    Ау, какъв купон?
    Падам си по купоните!
    Мога да участвам с пъдпъдъчи яйца, приготвени по някакъв измислен начин! Е-е, ако ме поканите…
    Освен това ще помоля Графа да ми кавалерства, ако спретнете такова мероприятие!
    Може би съботата е подходящ ден, защото тогава работи Птичият пазар в София от сутринта до обед и там можем да си прекараме страхотно сред разни пернати и опашати, а после да седнем някъде в близко кафе или пицерия за по-пълноценен обмен на опит?

  16. Много съжалявам, Роси, но ще ти откажа – имам ангажименти.
    Приятно купоносване ако стане. 🙂

  17. Mari-ana said

    Не съм сигурна за тази събота, Роси. Все още съм отпуска и може да заминем. Но, ако не тази, другата може. 😉 Дай някоя рецепта насам. Моляяя 😀
    Графе, може да го направим когато и Вие ще сте свободен. 🙂

  18. Роси said

    Марианче, съгласна съм, че сега е отпускарски период. Аз се каня другата седмица също да замина. Най-добре ще е наверно през септември. Когато всички се приберат у дома. И, естествено, че трябва да бъде удобно най-вече за Графа, защото той ни обединява, макар и неформално. За което сме му благодарни. И искаме да му кажем лично, защото го обичаме всеки по свой начин.

    По отношение на рецептата – винаги импровизирам – въртеше ми се в главата например тиквичка или домат, пълен с разни вкусоти и отгоре допълнително запечено пъдпъдъче яйце – като оченце или капаче.

    Весела отпуска!

  19. Mari-ana said

    Ама към края на септември Роси, защото няма да ме има до 20-ти, по уважителни причини. 😉 И, да – и аз искам да се видя с Графа, по същите причини. 🙂
    Ще взема да импровизирам за рецептите, пък да видим какво ще стане. 😀
    Благодаря ти! И на теб – Весела отпуска!

Вашият коментар