Dimitrovamariana's Blog

ОГЪН И ЛЕД

Как искам да те зърна дори за миг!

Posted by Mari-ana в септември 25, 2009

Днес той би навършил 72 години. Някак не мога да си го представя стар. В спомените и от снимките ми се усмихва на възраст по-малка от моята. Помня, че когато навърших 42 години ми мина през ума, че вече ще бъда по-стара от баща ми. Странно, нали. Но така си помислих.

На 25 септември 1937 година се е родил баща ми в малкото планинско селце Кашина, закътано по върховете на Пирина. Той е третият син на баща си и първият на майка си. Дълга история – и нея ще разкажа, когато му дойде времето. 🙂 И макар, че в семейството имаше много деца, след смъртта на дядо Димитър  (починал е когато съм била малка) той беше патриархът му – разумен умиротворител, с качества на водач и слънчев по душа. Обичаше безкрайно много семейството си, рода си, Родината си. За някои тези неща може да звучат старомодно и изтъркано, но за мен са здравите основи, на които съм стъпила и аз. И се гордея с това!

Честит рожден ден, татко! Как бих искала дори за миг да те зърна, да ме прегърнеш!

На твоя рожден ден в блога ми ще звучи твоята любима македонска песен. И до днес помня как заедно с братята и сестрите ти я пеехте хорово. И звучеше прекрасно – остави топли спомени в душата ми.

Благодаря ти! За всичко, което ми даде, докато беше жив и за това, което ми даваш и до днес, макар да те няма. Обичам те!!!

„Костадине, мили сине“ – Янко Неделчев

Vodpod videos no longer available.

8 коментара to “Как искам да те зърна дори за миг!”

  1. Жени said

    Прегръщам те!

  2. Mari-ana said

    Благодаря ти, мила!!!
    Топла прегръдка и от мен!

  3. вили said

    И аз! Макар и от разстояние….

  4. deni4ero said

    Просълзи ме … не мога сега да чуя песента, но, чувството и споменът са много по-затрогващи от всичко …

  5. Mari-ana said

    Благодаря ти, Вили! И аз те прегръщам – разстоянието няма значение!

    Дени, силна и топла прегръдка!!! Благодаря ти!

    Благодаря ви момичета, че бяхте до мен в този ден!

  6. mcmitashki said

    Как мило ми стана! Още повече и като разбрах за Пирина 🙂 – Майка ми е родена в Хърсово….
    Сигорен съм, че таткоти никога няма да престане да ти дава! Една закъсняла прегръдка и от мен!

  7. Сигурен съм, че няма и ден в който поне веднъж да не го виждаш в мислите си!?

  8. Mari-ana said

    Мите, драго ми е да узная за връзката ти и с македонския край. Че то предимно за Сливен говориш. 😀 Хърсово е близо до селото където е родена майка ми, а по-късно идва да живее семейството на баща ми – Ласкарево – може и да си го чувал. 🙂
    Благодаря ти за прегръдката, тя никога не е закъсняла! И да, прав си – всеки ден е в мислите ми, помага ми или просто ме топли споменът за него!

Вашият коментар